Színházi plakát, weblap, büfé, szék: idén is díjazta a legkreatívabb színházakat a Magyar Teátrumi Társaság
Színházat vegyenek! címmel negyedik alkalommal rendezte meg a Magyar Teátrumi Társaság a színházmarketing szakma konferenciáját a Pécsi Országos Színházi Találkozó (POSZT) nyitónapján. A szakmai találkozót követően a 2018-as Színházat vegyenek! díjak is gazdára találtak az esti gálán: A Bartók Kamaraszínház és Művészetek Háza az év legjobb színházi plakátja díját vihette haza, a Fővárosi Nagycirkuszé a legjobb nyomtatott kiadvány, a Budapesti Operettszínház lett a legjobb színházi weblap cím birtokosa, a Centrál Színházé a legjobb videó-trailer, a székesfehérvári Vörösmarty Színházé a legjobb szék, a Szatmárnémeti Északi Színház - Harag György Társulaté pedig a legjobb büfé. Az idén újdonságként meghirdetett merchandising (ajándéktárgy) kategória nyertese a nagyváradi Szigligeti Színház.
Az elmúlt évek
jegyeladási statisztikái hűen igazolják, hogy a színházak egyre hatékonyabban
és kreatívabban használják a kommunikációs eszközöket.
Ezt felismerve és elismerve a Magyar
Teátrumi Társaság Színházat
vegyenek! néven 2017-ben színházmarketing díjat alapított, melyre online
formában hat kategóriában lehetett
pályázni a szinhazbamentem.hu weboldalon, egy kategóriában pedig a konferencia
helyszínén neveztek a résztvevő színházak képviselői. Ebben az új felhívásban
kerestük az évad klasszikus, szép kivitelezésű, vagy újszerű, egyedi ötleten
alapuló reklámtárgyait. Praktikusat és design értékűt egyaránt.
A felhívásra 144 pályázat érkezett, 48 színháztól. A versenyen indult
színházak maguk szavaztak a pályaművekre, természetesen a saját nevezésekre nem
lehetett voksolni.
A Színházat vegyenek! díj 2018. évi díjazottainak listája kategóriánként:
Az évad legjobb
színházi büféje: Szatmárnémeti Északi Színház – Harag György Társulat
Az évad legjobb színházi széke:
Vörösmarty Színház, Székesfehérvár
Az évad legjobb színházi trailere:
Centrál Színház, Budapest
Az évad legjobb színházi weboldala:
Budapesti Operettszínház
Az évad legjobb színházi nyomtatott
kiadványa: Fővárosi Nagycirkusz
Az évad legjobb színházi plakátja: Bartók
Kamaraszínház és Művészetek Háza (Dunaújváros)
Az évad legjobb színházi merchandising
terméke: Szigligeti Színház, Nagyvárad
A díjak átadására, a nyertesek kihirdetésére június 7-én, a POSZT nyitónapján megrendezett IV. Színházat vegyenek! színházmarketing konferenciát követő POSZT megnyitó gála keretében került sor. A kategóriák győztesei értékes, a 2018/2019-es évad marketing kommunikációjában felhasználható nyereményekben részesültek. Részt vehetnek színházanként 2 fővel egy 2 napos marketing képzésen, valamint a nyertes színházak lehetőséget kapnak egy-egy Facebook kampány lebonyolítására.
Az InfoPont, Országos Programajánló Magazin különdíját „Az évad legjobb színházi trailere” kategória nevezője, a Centrál Színház nyerte el.
„Fontos, hogy a marketinggel foglalkozó kollégák legalább évente egyszer tapasztalatot cseréljenek. A Színházat vegyenek! pályázat felhívására érkeztek klasszikus és innovatív művek egyaránt. Leginkább az tűnt fel, hogy a színházakkal kapcsolatban a közönség várja és elvárja a megszokott megjelenéseket, ugyanakkor az új közönségrétegek megszólítása és a fiatalok figyelmének megragadása csak innovatív módszerekkel lehetséges. A színházak próbálják megtartani a hagyományos formát, ízlésvilágot, miközben ezt nyilván modernizálják, hogy eljussanak a fiatalokhoz is. Nagyon érdekes, hogy ebből a kettősségből milyen ötletes anyagok készülnek” – mondta el Szabó László, a Magyar Teátrumi Társaság titkára.
Az idei konferencia fókuszában az online marketing állt. Neves hazai és külföldi szakemberek beszéltek az aktuális trendekről, a színházak számára is érvényesíthető online kommunikációs megoldásokról. Az előadásokon elhangzottakat workshop feladatok formájában tovább is gondolhatták a résztvevők.
Előadóink voltak: Pere Patrícia,
senior PPC szakértő, a Google Partners Akadémia trénere, a DIGITAL HEROES-tól, Szokolay Zsolt, az Interticket
marketing és fejlesztési menedzsere, Klausz
Melinda közösségi média szakértő, a „Megosztok, tehát vagyok” című könyv
szerzője, Közösségi Média.com, Fehér Tibor, a Nemzeti Színház Jászai
Mari-díjas színművésze, Fehér Euridiké,
a CsikyKÉM – videoblog, a Csiky Gergely Színház videoblogjának kommunikációs
szakembere, Radoslava Stratená, a
Szlovák Nemzeti Színház értékesítési és marketing igazgatója, valamint Outi Raatikainen, a Pink Eminence
Színház Ügynökség igazgatója Helsinkiből.
A konferencia részletei, a pályázatok és a Színházat vegyenek! díj nyertesei megtekinthetők a szinhazbamentem.hu weboldalon.
https://szinhazbamentem.hu/szinhazatvegyenek/2018-as_nyertesek.html