Évadismertető Újszínház 2017 - 2018
Az Újszínház soron következő évadában ismét olyan bemutatókkal készül,
melyek folytatják azon értékek megőrzését, amelyek örök érvényűek és
fontosak mindenki számára.
• A repertoárt úgy állítottuk össze, hogy mindenki megtalálja azt, ami
kedves a szívének - mondta Dörner György, az Újszínház igazgatója.
• A kortárs szerző, Kulcsár Lajos Zserbótangója három nőről szól, akik
kénytelenek nap mint nap szembenézni a megélhetési gondokkal. Csodálatos
módon azonban a legnehezebb pillanatokban is megőrzik derűjüket,
emberségüket. Életük olyan, akár a tangó, keserűségében is gyönyörű,
szenvedélyes, és fájdalmában is méltóságteljes.
A szerepekben valódi színészlegendákat láthatunk.
Bordán Irén az egyik legjobb barátnőjéről szeretné megformázni a
karaktert.
• Számomra fontos a hitelességhez, hogy egy élő személyt vegyek alapul,
így a legapróbb részletekig, mozdulatokig ki tudom dolgozni a
szerepemet.
Esztergályos Cecília és Tordai Teri hatalmas lelkesedéssel vágtak neki a
feladatnak.
• Bár csak októberben lesz a bemutató, mi már többször találkoztunk,
hogy átbeszéljük, mint gondolunk a darabról - mondta Tordai Teri.
• Nagyon jó a hangulat és az összhang kettőnk közt, reméljük, ezt a
közönség is érezni fogja az előadást nézve - tette hozzá Cili.
Végre színpadon láthatja a közönség a Beatrice darabot is.
- Jövő évadban fogjuk bemutatni a Beatrice zenekarról szóló musicalt. A
zene éppoly fontos művészet, mint a próza és nagy öröm, ha a színházban
mindkettő egy darabban kap helyet. Én előbb lettem zenész, mint színész,
és a muzsika a mai napig fontos része az életemnek. A jó dal mindenkihez
szól, ahogyan a Beatrice nótái. Reméljük, hogy a fiatalok az előadást
nézve felfedezik, a korábbi generáció pedig felidézi “azokat a boldog
szép napokat”.
Bozsogi János, a darab rendezője 35 éve személyes barátságban van Nagy
Feróval.
• Az ismeretségünk segít abban, hogy valóban hiteles módon tudjam
színpadra vinni Nagy Feró életét, munkásságát.
A nemzet csótányát Kurkó József játssza a színpadon.
• Különösen nehéz, amikor egy élő személyt kell alakítanom, ráadásul
állandó kontroll alatt leszek, hiszen Feró is játszik a darabban -
mondta Kurkó József. - Nagy megtiszteltetés számomra a feladat, és alig
várom, hogy megkezdődjenek a próbák.
A nagyszínpadon egy újabb történelmi darab is helyet kap.
• Az Újszínház jelszava : klasszikus értékek - magyarul. A következő
évadban ismét egy nagyszerű klasszikus drámaíró művét állítjuk
színpadra. Herczeg Ferenc Bizánc című műve a szerző egyik legtöbbet
játszott drámája. A nagyszerű, összetett karakterek megformálása
gyönyörű feladat a színészek számára. A történet üzenete talán
aktuálisabb, mint valaha: a keresztény értékek megőrzése mindannyiunk
feladata, legfőbb érdeke.
Gregor Bernadett több okból is nagyon örül a szerepnek.
• Egy rendkívül jó darab csodálatos női szerepét játszhatom el, ráadásul
a partnerem Viczián Ottó lesz, akinek játékát már a főiskolai évek alatt
is nagyon csodáltam. Most lesz alkalmam először együtt játszani vele, és
biztos vagyok benne, hogy fantasztikus élmény lesz.
Premierek:
KULCSÁR LAJOS
ZSERBÓTANGÓ
– tragikomédia –
Szereplők:
Esztergályos Cecília
Tordai Teri
Bordán Irén
Rendező: DÖRNER GYÖRGY
Bemutató: 2017. október
A színpadi játék két „nyugállományba vonult” színésznő történetét meséli
el, akik élethelyzeteikből adódóan közös albérletbe kényszerülnek.
Társbérletük kacagtatóan szatirikus helyzetek, nosztalgikus
visszaemlékezések és komikus sorsfordulatok kavargó forgatagává válik.
Kamilla polgári családból származó, jó kedélyű, örökmozgó nő. Sikeres
komikaként dolgozta végig az életét vidéki színházaknál. Klári, szintén
fővárosi polgárlány, de szegény családból indult, színészként pedig
vidéki „száműzetésből” Pestre került tragika. Az egymással és egymás
múltjával vetélkedő, a magánéletükben is folyton szerepet játszó
színésznők hirtelen egy újabb szereplővel, új lakótárssal kerülnek
szembe… A két, egymást egyre inkább megértő és megszerető színésznőt
Esztergályos Cecília és Tordai Teri alakítja, a főbérlőt pedig Bordán
Irén.
FALUSSY LILLA
RICSE, RICSE, BEATRICE
– Rock hórukk két felvonásban –
Főbb szerepekben: Kurkó József, Nagy Feró, Fehérvári Péter, Lugosi
Dániel, Vass György, Szakács Tibor, Koncz Gábor, Csurka László, Almási
Sándor, ifj. Jászai László, Gregor Bernadett, Incze József, Orosz Csenge
e.h., Timkó Eszter, Nagy Zoltán
Rendező: BOZSOGI JÁNOS
Bemutató: 2017. november
Nagy Feró és a Beatrice zenekar története áll a rockmusical
középpontjában, mely mostanra már rocktörténeti csemege. Nagy Feró
évtizedeken keresztül folyamatosan meg tudott újulni, magas művészi
színvonalon valósította meg zenei elképzeléseit. Személyisége alkalmas
arra, hogy a magyar hőst, az egyszerű „nép fiát” tárja a nézők elé, aki
öntudatosságával, hitével, tehetségével és született színészi
képességeivel mindig átlépett az elé gördített akadályokon. A múlt
rendszerben a Beatrice a titkosszolgálat által megfigyelt együttes volt,
a Történeti Hivatal dokumentumainak tanúsága szerint folyamatosan
jelentettek koncertjeikről és figyelemmel kísérték a zenekar tagjainak
életét. A műben elhangzanak a Beatrice emblematikus dalai, mint a
Jerikó, Angyalföld, Nagyvárosi farkas, Motorizált nemzedék, Térden
állva, Késő már és természetesen a későbbi slágerek, mint az Azok a
boldog szép napok is.
HERCZEG FERENC
BIZÁNC
– színmű két felvonásban –
Főbb szerepekben: Gregor Bernadett, Vass György, Almási Sándor, Csurka
László, Incze József, Viczián Ottó, Jánosi Dávid, Szakács Tibor
Rendező: NAGY VIKTOR
Bemutató: 2018. február
Herczeg Ferenc egyik legtöbbet játszott, mesterien szerkesztett
történelmi színműve 1453. május 29–én zajlik Konstantinápolyban, a
keleti keresztény birodalom központjában, azon a napon, amikor a város,
s vele a birodalom elbukik. A világtól elvonult Konstantin császár és a
világot a saját hasonlatosságára formáló Mohamed török szultán közt
folyik a harc a hatalomért. Vajon miért esik el, miért válik a mohamedán
invázió martalékává a keresztény birodalom? Az erőszakos betolakodókkal
szemben kevésnek bizonyul a megbocsátást hirdető keresztény kultúra? A
történelem ismétli önmagát; párhuzamos helyzeteket teremt, hiszen ma is
ezt a veszélyhelyzetet éljük újra. A bizánci birodalom végjátéka ez,
ahol mindenki, aki meg akarja menteni az életét, az új uralkodó, Mohamed
mellé áll. A mohamedán haderő azonban oly sikeres, hogy elpusztít
mindent, ami a régi kultúrából marad, legyen az ember, tárgy vagy
vallási kegyhely. Két politikai rendszer és hitvilág összeütközése
zajlik, melyből nem lehet tudni, hosszú távon ki kerül ki győztesen: a
régi vagy az új, a hangos vagy a néma, az erőszakos vagy a belenyugvó…