Táncfilm premier a MU Színházban
Zenész társai szintén a zenei élet legkülönbözőbb területeiről érkeznek: az elektronikus zajzenétől a neoklasszikus kortársig, az akusztikus ethno-jazztől az innovatív DJ-kig, a népzenétől a korabarokkig. Bankett című táncelőadásuk 2006-ban debütált, mely a most először látható azonos című film alapjául szolgál.
A Bankett című filmről:
A
Bankett egy sok szálon futó ponyvaregény, szappanopera, népmese eltúlzott
figurákkal, archetípusokkal. Ez a történet olyan, mint a mai hétköznapok, ahol
mindenki mindenkinek társa és intrikusa, szövetségese és ellensége, barátja,
haragosa, szeretője és elszeretője, vezér és katona, kurva (és) rendőrkapitány,
polgár-munkás-paraszt-értelmiségi, művész-műértő, kicsinyes és még kisebb… Ők
az én közelmúltam (és közeljövőm) szereplői, ez a Délhez, Északhoz, Kelethez,
Nyugathoz kötődő KÖZÉP, és a mesék, a mítoszok… a valóság.
Az események hősei sajátos ünnepségre/torra
gyűlnek össze, de vajon ki mit ünnepel, ki mit búcsúztat?
Koreográfus/rendező/látványtervező:
Kovács Gerzson Péter
táncosok: Bora Gábor, Gera Anita, Katona Gábor,
Kántor Katalin, Kocsis László, Venekei Marianna, ifj. Zsuráfszki Zoltán
a filmet rendezte: Petrucz Krstan
Operatőr: László Zsolt HSC
Segédoperatőr: Firnigel Dániel
zenei szerkesztő: Palotai Zsolt
DJ/hang utómunka:Wondawulf
Fővilágosító: Tréfás Imre
Világosító: Krasznai László
Fény-technikus: Kormosói Róbert
jelmeztervező: Szűcs Edit
Vágó: Firnigel Dániel
Rendezőasszisztens: Barta Juci
A Bankett című színpadi produkcióról:
„A Bankett virtuóz, fanyar, kegyetlen, egyszerre emelkedett és - tárgyához méltóan - mélységekbe ereszkedő produkció. Filozofikus és közönséges, kódolt és nyilvánvaló, stilizált és naturális. Ezen ellentétpárok szerepeltetése, ballanszírozása, ütköztetése teszi izgalmassá és szórakoztatóvá. Ez adja a foncsort e görbe tükörre. Tágas terét két oldalról, állványra helyezett reflektorok szolgáltatta, mély fények világítják. A színpadot vékony, foszforeszkáló csík keretezi, mely az előadás zenéjét élőben keverő dj Palotai pultjára is felszalad, így vonva be őt a látványban is a játék menetébe. Mikor a szín fényei teljesen kialszanak, egy-egy pillanatra felizzik a sötétben e határozott, éles kontúrvonal. A játékteret a koreográfus tervezte, azt a tőle megszokottan nagyszerű fények öltöztetik, mozgatják.”
/Halász Tamás, táncélet.hu/
„A Bankett hivatkozási ponttól hivatkozási pontig tartó, mérnöki precizitással szerkesztett vázszerkezetére indulatokból és ellentétes érzelmekből szőtt borítás került. Fekete, giccsarany ragyákkal kivert dekorpszichózis. Mi itt kelet-közép-akárhol igencsak sötéten látjuk a világot, és ez a fajta sötétség - kizárásos alapon a fejekből árad. Kovács Gerzson Péter nem követi el azt a hibát, hogy fáklya akarjon lenni az éjszakában, még csak elemlámpa se. Inkább a gonosz mesebeli manó a görbe tükörrel. Akinek szeme van... hja kérem, az egyéni szocprobléma.”
/Gálla Nóra, Ellenfény, 2006/9./
A TranzDanz-ról:
A Kovács Gerzson Péter által megalkotott, magyar és kárpát-medencei néptáncokon és kortárs technikákon alapuló innovatív, integratív táncnyelv a magyar kortárs tánc egyik meghatározó irányzata. A változásra nem a változatlanság, a bezárkózás, az elutasítás és a kodifikálás a TranzDanz válasza, hanem a változás felelős befolyásolása, a szembesülés és szembesítés.
A TranzDanz: Bankett című filmről bővebb információ a MU Színház oldalán tekinthető meg.
0